Porozumiewanie się niemowlęcia z dorosłymi

Wczesne kontakty matki z dzieckiem realizowane za pomocą środków niewerbalnych i werbalnych (ze strony matki) zostały konwersacjopodobnymi. Mają one ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju językowych i komunikacyjnych kompetencji dziecka. Poprzez konwersacjopodobne kontakty dziecko odkrywa rytm komunikacyjny i otrzymuje materiał językowy niezbędny do uczenia się języka. Jeśli matka używa języka przede wszystkim do nazywania obiektów, a więc w sposób referencjalny (mający odniesienie do przedmiotów, obiektów w rzeczywistości), to dziecko skupione jest na przypisywaniu nazw obiektom, jeśli zaś matka używa języka w sposób ekspresyjny (wyrażający emocje) do sterowania zachowaniem dziecka, częściej używa ono słów do określania relacji społecznych.

Leave a response and help improve reader response. All your responses matter, so say whatever you want. But please refrain from spamming and shameless plugs, as well as excessive use of vulgar language.

Dodaj komentarz